Sdílejte
ANO v Praze musí vyhrát, hlásil jeho lídr a premiér Andrej Babiš při zahájení komunální kampaně. Hlavnímu městu sliboval modernizaci za miliardy, namátkou městský okruh nebo rychlodráhu na letiště. Obhájit vítězství v metropoli je pro něj klíčové a nervozita z toho, že by jeho hnutí mohlo skončit až za Piráty, ODS nebo koalicí TOP 09, Starostů a lidovců, je velká. I proto povolal na kampaň to nejlepší, co má: duo marketérů Marek Hanč a Marek Prchal. A co ostatní? V Praze je to spíše bída. Třeba ODS a ČSSD se rozhodly dělat si kampaň úplně samy.
Komentář
05.09.2018
Komunální volby před čtyřmi lety nedopadly pro hnutí ANO v Praze z dlouhodobého hlediska nijak valně. Hnutí sice zvítězilo, ale o pouhá dvě procenta před TOP 09. Za poslední čtyři roky přitom jeho primátorka Adriana Krnáčová dokázala absolutně rozvrátit chod metropole a hnutí navíc vyrostla velká konkurence v Pirátech. Když si připočtete stoupající ODS, koalici topky, lidovců a Starostů a aktivisty kolem starosty Prahy 7 Jana Čižinského, pro ANO nemusí být obhajoba primátorského křesla vůbec jednoduchou věcí.

Že si Babiš není vítězstvím v Praze vůbec jistý, ukazuje i jeho předvolební strategie. Rozhodl se totiž nenechat nic náhodě a do komunální kampaně v hlavním městě povolal duo Prchal - Hanč. Oba už ZDROJI své angažmá potvrdili. Má to velkou logiku. Hanč dlouhá léta pracoval se současným lídrem ODS na primátora Bohuslavem Svobodou a Prahu dobře zná, Prchal by zase měl přicházet s neotřelými nápady a postarat se Petru Stuchlíkovi o sociální sítě. Pokud se Babiš rozhodl alokovat na pražskou kampaň své nejlepší lidi, dokazuje to, že si skutečně uvědomuje vážnost situace.

Topka a lidovci v těsném závěsu

Vážně bere kampaň v hlavním městě i uskupení Spojené síly pro Prahu, tedy koalice TOP 09, lidovců, Starostů, strany LES a Demokratů Jana Kasla. Za topku do kampaně mluví známý marketér Jakub Horák, který v loňských volbách pomáhal s kampaní Pirátům. Horák sice stáhl svou kandidaturu za TOP 09 na Praze 1, nicméně na magistrát stále kandiduje. Ještě zajímavější je ale oficiální marketingová podpora, kterou koalici dělá společnost BeefBrothers, s níž Starostové spolupracovali už před loňskými sněmovními volbami. Agentura je součástí PR skupiny Ewing Group a zakladatel firmy Ondřej Drábek stál například za předvolebním spotem Proč? Změna společně prezidentského kandidáta Michala Horáčka.

Jinde už to taková sláva není. Kampaň Pirátů připravuje Štěpán Štrébl, který zároveň kandiduje na Praze 3. Štrébl společně s Horákem pracoval i na loňské pirátské kampani, v níž strana vsadila na slogan „Pusťte nás na ně" a předvolební autobus s karikaturami politiků, kteří dle Pirátů mají skončit ve vězení.
Žalostně ke kampani přistoupili v ODS a ČSSD. Obě kdysi největší české partaje si ji totiž připravují úplně samy. ODS to samé udělala už před čtyřmi lety a ve své někdejší baště skončila až čtvrtá s necelými 11 procenty hlasů. Vše, co se týká kampaně, tentokrát vzniká přímo ve štábu kolem 1. místopředsedkyně ODS a dvojky kandidátky Alexandry Udženiji, v případě ČSSD zase kampaň vymýšlí volební tým pod vedením lídra Jakuba Landovského. No...na vizuálech obou stran je nedostatek externích expertů bohužel až příliš často vidět.

Jisté je jedno. Andrej Babiš velmi dobře chápe, že kampaně patří do rukou expertů. Je na tom založen jeho úspěch ve všech volbách, kterými prošel. Je až zarážející, že to většině dalších stran ještě stále nedošlo. Snaží se připravovat kampaně na koleni, aby co nejvíce ušetřily, a za měsíc se budou divit, proč lidi toho Andreje Babiše volí. Opět.
Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.
ROZUMÍM