Sdílejte
Kandidát na pražského primátora Petr Stuchlík (ANO) má nový plán. Chtěl by vytvořit městkou taxislužbu, která by působila na rizikových stanovištích (např. Hlavní nádraží). Důvodem je špatná pověst taxikářů, kteří na rizikových místech okrádají zahraniční turisty, a právě městská taxislužba by to podle něj měla změnit.
Komentář
02.10.2018
Jeden příklad reprezentativní taxislužby, která bude sázet na své dobré jméno, jsme tu už měli. Vybudoval ji podnikatel Radim Jančura a nesla název TICK TACK. Jančura nakoupil luxusní auta Audi a řidiče najal prostřednictvím pracovní smlouvy.
Nepovedlo se. Výsledkem pro Jančuru byla podnikatelská katastrofa. Jančura odmítá říct, kolik na taxislužbě prodělal, spekuluje se ale o stovkách milionů korun. Řidiči, kteří měli své jisté formou pracovní smlouvy, nebyli dostatečně motivováni jezdit a vydělávat TICK TACKu peníze. Kvalita taxislužby Google Review byla hodnocena průměrně (3,5 bodů z 5). Jančura nakonec byl nucen TICK TACK prodat jedničce na trhu, společnosti Taxi Praha.
Tomáš Jirsa @tomasjirsa
01.10.2018 12:06
Pražská kampaň:

ČSSD: MHD zadarmo!
ANO: Státní taxíky!
Bude někdo mít koule naslibovat: Státní taxíky, co vozí lidi zadarmo!?

#iwantmore
Pokud tedy v oblasti „lepších" taxíků selhal i ostřílený podnikatel Jančura, tak jak by v něčem takovém mohlo být úspěšné město, jehož projekty většinou končily obrovskými ztrátami? A jaká bude motivace řidičů, kteří budou mít své jisté, nabízet dobré služby a ke svým zákazníkům přistupovat s pokorou? Lze tedy pochybovat, že městská taxislužba bude nabízet nadstandardní služby a bude se podílet na zlepšení pověsti města.
Navíc problém, který Prahu tížil desítky let, byl z velké části vyřešen díky technologickým službám Uber, Taxify, Liftago a dalších, kde má zákazník rámcový přehled o ceně služby a trase jízdy. Těmto službám přibývají řidiči a neustále rostou. V současné době je tedy vhodnější uvažovat o nastavení právního prostředí těchto služeb, aby se mohly dále rozvíjet a kultivovat celý taxikářský trh, nikoliv problém řešit větším zapojením veřejného sektoru.
Je tedy především paradoxní, že v situaci, kdy město nedokáže udržovat mosty či začít stavět další fáze městského obchvatu nebo metra D, se vymýšlejí další pochybné projekty, které žádné aktutní a zbrklé řešení nepotřebují. Projekty, které mohou daňové poplatníky vyjít na stovky milionů korun ročně.
Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.
ROZUMÍM